Jumaat, Jun 08, 2012

Rensensi Artikel Pilihan :Mencipta Syurga Rumahtangga


بسم الله الر حمن الر حي

اسلام عليكم ورحمة الله وبركاته


Aku baru jer berkesempatan membaca majalah Solusi Isu 29...Isu yg dibentangkan ialah Apakah formula untuk mencipta syurga rumahtangga?

Untuk menjawab isu ini pembaca telah diajak untuk sama -sama membuka minda dan berani menyelam ke dasar atau asas pembentukan keluarga yang bahagia. `Syurga dunia' bermula dalam rumah tangga kita- "Baiti Jannati' ( Rumahku Syurgaku).

Rumahtangga yang aman damai, penuh kemesraan dan kasih sayang adalah bayangan syurga.


Aku tertarik dengan salah satu petikan artikel ini iaitu .." Fikir dan renungkanlah sejenak ....Apakah peranan kita dalam membentuk sebuah keluarga yang bahagia yang akhirnya menyumbang kepada penghapusan masalah dan salahlaku jenayah masa kini."

Hatiku terdetik....Apakah perlu suami selaku pemimpin keluarga yang hebat pekerjaannya atau hebat kedudukannya atau hebat hartanya atau hebat kewangannya? Kalau ditanya pada aku...aku setuju sangat dengan tips dalam artikel Solusi yang aku baca ni iaitu......Segala-galanya berpandu kepada 3 aspek iaitu:

  • a) IMAN sebagai dasar
  • b) SYARIAT jadi amalan
  • c) AKHLAK jadi budaya

So renung-renungkan la dalam kita mengejar mencari keredhaan dan kasih sayang Allah sebagai hamba-Nya yg kerdil ini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails