Sabtu, Oktober 31, 2009

Aksi anak-anakku dalam program sekolah

Rasa Gelihati dan kagum berbunga di hatiku apabila aku melihat semangat yang berkobar-kobar pada diri anak-anakku dalam membuat persediaan untuk pelbagai program peringkat sekolah mereka.

Pada 28 Oktober 2009 yang lalu merupakan Hari Bulan Bahasa Kebangsaan peringkat sekolahku. Pelbagai acara menarik diadakan termasuklah acara deklamasi sajak yang dipelopori oleh anakku yang keempat iaitu Mohd Syakir B Mohd Bakri.



Lihatlah aksi-aksi anakku Mohd Syakir yang baru Tahun Lima ketika mendeklamasikan sajaknya yang bertajuk.."Lahirlah masyarakat madani tanpa dadah."Anakku ini merupakan Johan Daerah Deklamasi Sajak Peringkat Daerah Kuala Pilah anjuran PPDa Kuala Pilah .Telah dua tahun berturut-turut beliau memonopoli tempat 'Johan' acara ini.Alhamdullilah.

Pada hari berikutnya pula iaitu pada 29 Oktober 2009, anak perempuan tunggalku dan bongsuku juga(buat masa nilah...hehehe) beraksi dalam acara Pertunjukkan Pakaian Kebudayaan Masyarakat Malaysia dalam Program RIMUP yang dianggotai oleh sekolahku,SK Undang Kamat Dan SJKC Yoke Hwa Air Mawang.


Haah...yang montel tu anakku yang kumaksudkan 'the only my daughter until now'...jangan perasan tau (hehehe).Nama dia Siti Sarah sekarang baru belajar dalam Tahun Dua tau .tapi..... badan dia..ehhhmmm...ehhmmm...jangan marah my darling...Dia mengayakan baju minangkabau...puas aku menjahit & menyiapkan kelengkapan baju tu...abih sampin raya ayah dia kena terlibat sama...hehehe

Disebabkan abang Syakir dia ada 3 posing dalam blog 'Danau Sakinah' aku nie..so gambar montel aku nie pun kenalah 3 posing jugak. kalau tak they all perang besar u see..hehehe



I luv both of u...Syakir & Sarah...my tombams...






Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails