Jumaat, Disember 11, 2009

Belajar Tugas Sepanjang Hayat

Rindunya aku pada 'Danau Sakinah' dah tak tertanggung...Dah lama aku tidak bersapa di sini...
Sejak 29 November yang lalu dan insyallah hingga 20 Disember 2009 ini aku akan menjadi warga USM...jadi student PJJ USM...
Alhamdullilah dapat gak aku sampai ke Tahun Akhir PJJ ku ini . Semoga terus sukses hingga ke hari konvo pada tahun 2010 nanti..amin.
Ingat kan dah di final year ni akan kureng bz...mananyer....jgn harap... Just imagine sejak jejakkan kaki kt USM ni, bz giler dibuatnyer...dgn assingments,oral test dan thesis. Alhamdulillah setakat ni semuanyer under control berkat doa suami, anak2 dan mak ayah aku lah tu...
Geng semajor Kesusasteraan Melayu memang spoting belaka termasuk pensyarah-pensyarah Sastera memang best...especially Dr Sakinah Abu Bakar yg merupakan supervisor thesis final year aku. Beliau mmg special.
Tak lupa gak pada kawan-kawan sekereta Zurina dan Anida yg menemani aku drive dari Johol sampailah ke USM ni....
Buat kali ni aku nak share gambar-gambar lokasi menarik yg terdapat dalam USM, Penang ni.

Haa..inilah salah satu pintu masuk ke USM . Terdapat 3 pintu masuk yang utama ke USM Bukit Gambir yang paling dekat dgn hostel Saujana tempat aku n the geng menginap.Tengokla betapa sayupnyer mata memandang lokasi hostel Saujana, Restu dan Tekun yg duk atas bukit...kok terpaksa jalan kaki memang mengancam gear lutut kiter dibuatnyer...sabar jelah ...bukan senang dapatkan segulung ijazah kan?


Yang ini plak, Cafe Desasiswa Saujana tempat aku dan kekawan mengisi perut, cafe ni buat aku bertambah rindu kat masakan emak aku dan asam pedas darling aku (suami aku ler) nape? tak caya......

Mana aku pergi pun nilah tempat lepak yg akan aku cari dulu ..kot ada ler... tasik USM memang 'sakinah' bila kita lepak kt sini. Kalau petang lagi best kita boleh tengok pelbagai variasi orang berjogging..macam-macam style..betul Ina n Ida...hehehe. V all ada nostalgia bila sebut orang jogging kat tasik USM ni.



Ini pula masjid USM, selain menumpang tempat utk melunaskan tanggungjawab aku sebagai hamba-Nya, ini jugaklah tempat aku melepaskan lelah sementara menunggu kuliah seterusnyer..nak balik hostel bekilo-kilometer...
Sumber ilmu...inilah Perpustakaan Hamzah Sendut 2
Hah..yg ini pulak Dewan Tunku Syed Putra tempat berhimpun semua pelajar dari Tahun Satu hingga Tahun Akhir.
Macam inilah rupa salah satu dewan kuliah yang ada kt USM ni. Bilik tutorial pun ada , tapi kecil lagi daripada dewan kuliah ni.
Ok ler...lain kali aku masukkan plak gambar-gambar aku dengan kekawan yang dah sama-sama final yer k ...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails